Alex hon ar tlooooott..

Ja, lite trott. Sover inget vidare av olika orsaker. Blir nan timme mitt i natten och sen nar D har gatt till jobbet brukar jag lyckas somna om till runt 10-11. Men det blir battre. Idag hade jag ont i rygg och axlar nar jag vaknade dock. Har tagit en alvedon och hoppas att det slapper snart.

Gjorde ett genidrag och kopte en pocket pa flygplatsen for att fordriva tiden. Nu ar den utlast och igar gick vi till bokhandeln i byn for att se om de hade nagra engelska bocker. Tyvarr hade de inte det men D har lovat att vi ska aka in till "stan" imorgon eller pa fredag. De har en storre bokhandel sa kanske de har nagot. :) Vilken stad det ar vet jag inte an, Sneek kanske.
Hittade daremot en kokbok men typisk hollandsk mat dar recepten stod pa bade hollanska och engelska. Kanske slar till pa den sen. :) Sag en hemskt sot skrivbok ocksa, den kanske far folja med hem ocksa. Kan alltid anvandas till nagot. :)
Maste bli battre pa att ta med mig kameran och leka turist. Det har blivit valdigt lite foton hittills. Lar val lyckas aka harifran utan ett enda foto pa familjen ens. :P Skarpning, skarpning...
Men men, nu ar det snart helg! ;) D har som sagt ledigt tors/fre sa det ar bra. Vi ska visst halsa pa en moster ocksa. De ar en stor familj har. Pappa Klaas har 10 syskon och mamma har 3. >< Men vi ska inte traffa alla. :P
Hollandska mamma berattade att t.o.m hennes 88ariga mamma hade ringt och fragat hur det gar med mig i huset.  Over forvantan, tycker bade hon och jag.
Det sager val sig sjalv att det maste kannas konstigt att helt plotsligt ha en frammande manniska i huset under tva veckor. Har sagt till D att de inte far kanna sig tvingade att prata engelska t.ex. nar vi ater bara for att jag ar dar. Herregud, jag ar ju som sagt har i tva veckor, klart de maste fa prata normalt! ><
Inte far jag hjalpa till med nagot har hemma heller. Igar lyckades jag norpa at mig tallrikarna och duka av, haha. Men det ar val det enda. Diskmaskin har de ocksa sa jag kan inte diska och tvattmaskinen vagar jag absolut inte rora. Fast de har ju sina vanor och rutiner, kan latt bli fel om jag lagger mig i utan att bli tillfragad. Jag for val helt enkelt bli battre pa att slappna av lite och njuta av tillvaron.

Kom just tillbaka fran en promenad med 'mamma'. :) Hon stadar pa stadshuset och fragade om jag ville folja med och titta hur det sag ut inuti. Det ville jag, utifran ar byggnaden valdigt fin. Den borjade byggas 1614 och har fatt behalla sitt utseende genom aren. Inne var det valdigt detaljrikt ocksa och vi gick igenom ett mindre muséeum(lar mig aldrig att stava det ratt) med saker som hittats vid bygget osv. Valdigt intressant och framfor allt olika i jamforelse med vad vi har hemma. :) Tog inga bilder inne eftersom det blir sant daligt ljus men fick med mig en broschyr iallafall som hade hyfsade bilder. Tycker 'mamma' var hemskt gullig som iddes ta med mig och vagade ge sig pa att vara guide at mig. :) Det gick valdigt bra!

Kommentarer
Postat av: lilla mamma

Usch vad jag sitter och blir avis. Du MÅSTE knäppa så vi får se när du kommer hem. Här är det kalas väder jusst nu. Tur för dem som ska tälta inatt. Vi ska dit och hälsa på ikväll. Ha det bra så länge. (Ska jag komma med gummiklubban när det är sovdax?)

2010-09-02 @ 08:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0