Arlanda 2

Tillbaka inom Sveriges gränser igen. Flyget till Umeå går om ett par timmar.
Det känns väl okej. Väldigt tomt och helst hade jag stannat kvar ett tag till.

När vi klev upp i morse och kom ner i köket klockan 6 på morgonen så satt hela familjen och väntade redan, till och med Klaas som inte ens bor i samma hus. Det tycker jag var rörande. De har nog vant sig vid att ha mig runt sig så det var inga glada miner från något håll när vi åkte iväg.

Igår fick jag också en hel hög av presenter, bild kommer. Det var allt fran en bild på stadhuset etsat på en kakelplatta, en söt vas med typiskt holländskt mönster och en pojke & flicka pussandes framför den. Det var mycket mer ocksa, allt typiskt holländskt. Väldigt fint, jag får nog sätta upp fler hyllor hemma. :)

I torsdags var vi i Sneek, en grannstad. Jag köpte lite saker, bla en mugg med ett holländskt mönster. Hans mamma har en likadan och jag blev omedelbart kär i den så vi har varit på jakt efter en. :) D fick en också så att han har en egen mugg som väntar hemma hos mig. :P
På kvällen besökte vi faster Jennie igen och hennes man. Hon hade lite kryptiskt sagt till D att hon gjort något åt mig. Så vi köpte med oss godis till karln och Jennie fick en häxa som håller om en kvast(hon gillar häxor).
Hon hade gjort två stycken halsband åt mig, hur fina som helst. Ett med blåa stenar och ett som hade vita och bronzfärgade glaspärlor. Först skulle jag välja ett men det slutade med att hon gav mig båda två, aww!
Det var en mysig kväll. Vi tittade D's bilder från Sverige ocksa då de inte hade sett dem. Ack så tråkiga de bilderna var jämfört med mina av Holland - tycker jag. ;)

I fredags åkte vi(eller, jag åkte och D körde ;) ner till Haag för att besöka Madurodam. Det är ett ställe som har byggt en massa viktiga och typiskt holländska byggnader i minatyr. Vi träffade även en gemensam vän från WoW där så det var trevligt. Byggnaderna var häftiga med en massa detaljer. Vattnet var fullt med stora karpar också och en massa fåglar gick omkring där. Vilket var rätt roligt, för vissa foton ser ut som om man sett byggnaden på riktigt, tills man ser en fågel bredvid som är nästan större än huset. ><
(jag har svårt att vänja mig tillbaka till att skriva åäö ist för ao)

Igår hade vi inga planer. Det blev ingen veckohandel på Lidl då mamma F inte behövde något. Så vi gick på en affär i närheten för att se om de hade någon sänglampa som föll D i smaken då han inte har någon. Men de hade de inte. Vi hittade dock en fin ytterdörr, haha.
Efter det tog vi bilen till en liten, liten by drygt 12 km från huset som hade bänkar vid en sjö. Där satt vi och myste ett tag. Det blåste rätt ordentligt så när man skruvade av korken på drickesflaskorna så började det alltid vissla om flaskorna. :)
Vi gick en liten lov runt byn också, men den var inte lika fin som Bolsward. ;)
När vi kom hem vilade jag en stund, ryggen har värkt ganska ordentligt i ett par dagar nu. Sen var det bbq! Klaas kom också förbi på middag så det var roligt. Pappa grillade massor, när jag trodde det äntligen var slut så fick jag en köttbit till på tallriken. ><
Sen tittade vi lite på tv innan vi gjorde en tidig kväll. Kopierade mina bilder till D's dator så att han också har dem. Sen gav min kamera upp, batteriet räckte precis till 2 veckors turistande. Bror har nämnligen min laddare. ><
Sov väl ganska bra i nat men ingen av oss hade någon brådska upp. Vi ville väl egentligen inte kliva upp alls men är man illa tvungen så.. Men som sagt, vi hade ju allihopa¨väntades nere, kunde ju inte låta dem sitta och vänta hela dagen heller. ;)

Kommentarer
Postat av: lilla mamma

Vi är ialla fall många här som är glada att ha dej hemma igen (både 2 å 4 benta)

2010-09-13 @ 06:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0