Förkyld

D var förkyld redan innan jag kom och i veckan har även Feikje blivit förkyld. Nu är det, inte helt oväntat, min tur. Snuva och hosta. Det gjorde inte nattsömnen bättre direkt och idag har jag ont lite overallt. Jaja, det är mycket gnäll också Men man käner sig alltid ynkligare när man är sjuk borta istället för hemma. :P

I fredags var vi och hälsade på en av fastrarna i familjen. Hon, Jennie och hennes familj var väldigt trevliga. :) Pratglada och bra på engelska så det var roligt. Hon skulle visst hälsa på oss den här veckan, så hon fick träffa mig igen innan jag aker. Fick även träffa hennes vuxna dotter som hade en son pa 4 veckor. Liten och söt, naturligtvis. :) Bror Klaas följde ocksa med och han var nog nära på att låta bebisen följa med oss hem.
Innan vi åkte hem igen så gjorde vi en visit till Harlingen, en hamnstad i närheten. Mycket båtar i hamn där, och stora var de. Lite gammaldagsstuk på dem i utsendeet också så det var roligt att se. Knäppte en del bilder också, ingen fara. ;)

På lördagsmorgon ar det veckohandling på Lidl som gäller. Följde med, mest for att jag var nyfiken på affären. Utseendemässigt var den nästan likadan som hemma. Men de hade sååå mycket mer saker och ätbart. Roligt. :)
Sen skulle vi hitta åt en sorts medeltida'festival', det är visst 550 år sedan byn blev erkänd som stad istället och därför skulle de visa hur det var att leva här pa den tiden. Nått sånt. Men vi hittade det inte, haha. Knäpptyst runt området det skulle vara också, så antingen var det inomhus någonstans eller så hann de packa ihop innan vi kom. :P Såg iof ingen skylt eller nått heller som visade vars det var. Nåja, vi fick en lång promenad iallafall.

Igår åkte jag, D, Klaas och mamma F på Ikea. De hade aldrig varit där eftersom det är ju en hel timmes körning bort. Löjligt tyckte jag så igår åkte vi dit. :P F har visst alltid velat fara dit men pappa K har aldrig orkat köra henne. :P  Nu ar ju Ikea inte idealiskt att gå i om du bara ska titta. Helst ska man ju vara där for att man vet att man behover någonting. Annars blir det så mycket att titta på.
Jag hittade lite saker jag gärna plockat med mig, men det skulle bli svårt att ta hem.
Var ganska mysigt att titta pa möbler med D också, vi verkar tycka ganska lika. Ska bli roligt och se om vi är på ikea igen nån gång for att köpa gemensama möbler. ;)
Vi kom därifrån ganska tomhänta, bara F som köpte en lampa och ett örngott(hon velade mellan två men tog det som heter Alvine bara för att det var min systers namn). Men alla var glada och nöjda ändå, det skulle visst inte bli sista besöket iallafall.

Nu väntar jag bara pa att D ska komma hem, han fick ett mess i fredags om att de behövde honom på jobbet idag iaf. =( Sen ska vi på affären, jag hade tänkt försöka laga mat åt familjen. Velar lite mellan vad jag ska göra bara. Aja, det löser sig. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0