Sömnlöst

Men inte pga av valet. Även om jag bra gärna vill veta vad som rört sig i huvudet på en del av de som röstat. Samtidigt borde ingenting jättedumt hända, det krävs ju att en majoritet ska gå med på vad förslag nu SD kan ha.

Jag kan snarare inte sova för att sängen känns tom och den här veckan har varit lång som ett år. Jag funderar konstant på vad framtiden har i beredskap för oss och på varför vi bums skulle göra det så jäkla svårt för oss. Men, utmaningar är till för att klaras. We can do it, yes we can!

Mycket andra tankar i huvudet också, men vissa planer för framtiden börjar ta form. Jag hoppas bara att det går ihop.
Annars tänker jag bli en lappjävel utan utbildning och bara fösa runt renar. Fast man lär väl behöva utbildning för det också. Universitetsutbildning i renföseri vore väl nått.

"Hej hej, jag är en lapp och jag har mina renar, lalalalala" ett citat från Ante som stackars Emelie fick framföra i en hälsning för ett par år sedan. Det dök osökt upp i mitt huvud nu.

En ursäkt till alla lappar också, jag brukar inte säga lappjävel men den här gången blev det så.

Nej, i huvudet har jag nu etnologi och djurskydd. Inte så långt från djursjukskötare, ligger i mitt intresseområde och inte omöjligt att komma in på. Hinner jag bara läsa de kurser som behövs så. Det borde gå, ska prata med Miroi imorgon och se vad vi kan hitta på.
Jag borde kunna gå och sova nu, men jag vill så gärna att allt ska vara kirrat och klart redan nu. Då kan jag inte sova, som om det skulle hjälpa.

Grattis också till lilla syster-hjärtat Alvine som blir hela 13 år idag! Trots förkylning så hoppas jag du får en toppenbra dag. :)


Kommentarer
Postat av: Söstra di

<3

2010-09-20 @ 09:10:04
URL: http://tuttilutt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0